Wczytywanie...

Wróć z powrotem

Jak stworzyć aplikację w 2024 roku

14 sierpnia 2024 16:54
Autor: Magdalena Wielgosz

Jak stworzyć aplikację w 2024 roku

Jeśli ciekawi Cię proces tworzenia aplikacji, ale nie wiesz, od czego zacząć, ten przewodnik jest właśnie dla Ciebie!

W tym przewodniku krok po kroku przejdziesz drogę od pomysłu do App Store lub aplikacji webowej.

Czego się nauczysz:

Dowiesz się, jak znaleźć inspirację do świetnego pomysłu, jak sprawdzić, czy jest to opłacalny pomysł, jak przygotować makietę i zaprojektować aplikację, jak zlecić zbudowanie aplikacji (lub jak zbudować ją samodzielnie) i wreszcie, jak opublikować aplikację i wypuścić ją na rynek z solidnym planem marketingowym.

Jeśli brzmi to dla Ciebie dobrze, zaczynajmy!

Spis treści:

1. Wygeneruj pomysł na aplikację
2. Przeprowadź badania rynku konkurencyjnego
3. Wypisz funkcje swojej aplikacji
4. Stwórz makiety projektowe swojej aplikacji
5. Stwórz projekt graficzny swojej aplikacji
6. Utwórz plan marketingowy aplikacji
7. Zbuduj aplikację za pomocą jednej z tych opcji
8. Prześlij swoją aplikację do App Store
9. Reklamuj swoją aplikację, aby uzyskać maksymalną widoczność
10. Ulepsz swoją aplikację dzięki opiniom użytkowników
11. Bonus: Zasoby do tworzenia aplikacji

 

KROK 1

Wygeneruj pomysł na aplikację
Jeśli masz już pomysł na aplikację, to jesteś gotowy. Przejdź do następnego kroku!

Jeśli jednak wciąż pracujesz nad świetnym pomysłem na aplikację, mam kilka naprawdę dobrych technik, które pomogą Ci wpaść na pomysł Twojej kolejnej aplikacji, która stanie się hitem.

Nie ma żadnych nowych pomysłów na aplikacje. Po prostu riffy istniejących.
Kliknij, aby tweetować
Po pierwsze, pamiętaj, że rzadko zdarza się, aby zupełnie nowy pomysł narodził się z niczego.

Według Statista.com w sklepach Google Play i Apple App Store łącznie dostępnych jest ponad 4 miliony aplikacji :


Większość pomysłów to wariacje i kombinacje starych, istniejących pomysłów. Jeśli będziesz o tym pamiętać, otworzy to twój umysł na bardziej kreatywne myślenie. Dobra, przejdźmy do pierwszej techniki:

Pomysły na aplikacje - strategia remiksu


Technika nr 1: Technika remiksu

Jednym ze sposobów na stworzenie świetnego pomysłu na aplikację jest rozwinięcie istniejącego pomysłu lub próba połączenia elementów z różnych aplikacji, które Ci się podobają.

Dzieje się tak cały czas i przynosi świetne rezultaty!

Na przykład, popularna gra mobilna Words with Friends od Zynga, to w zasadzie Scrabble, tyle że online, z funkcjami społecznościowymi i wieloosobowymi, dzięki którym można łatwo rozegrać długą grę w krótkich odstępach wolnego czasu.

Nie jest to bardziej oczywiste niż w przypadku mnogości aplikacji randkowych. Co miesiąc wydaje się, że pojawia się zupełnie nowa aplikacja randkowa, która jest skierowana do innej grupy odbiorców lub ma zestaw funkcji (zwykle nie nowych), których nie ma w „innych” aplikacjach randkowych.

Oto jak możesz to zrobić samodzielnie:

Pomyśl o kilku aplikacjach, z których korzystasz bardzo często. Czy istnieje sposób, aby wziąć najbardziej przydatne funkcje i połączyć je, aby utworzyć nowy typ aplikacji?

Masz soki na pomysł aplikacji? Przejdź do następnego kroku !

Możesz również użyć sztucznej inteligencji do wygenerowania pomysłu na swoją aplikację mogilną takiej jak ChatGPT

Pomysły na aplikacje od TG Coders – zaspokój pragnienie innych swoim projektem.


Technika nr 2: Podrap się po własnym swędzeniu
Uwielbiam tę technikę, ponieważ często najprostsze pomysły przynoszą najlepsze rezultaty. Te proste pomysły rzadko wychodzą z burzy mózgów na pomysły aplikacji.

Zamiast tego rodzą się z problemu, z którym sam się mierzysz w życiu. Istnieje prawdopodobieństwo, że jeśli masz ten problem i próbujesz znaleźć na niego rozwiązanie, inni ludzie również.

Jeśli problem da się rozwiązać za pomocą aplikacji, to naprawdę dobry powód, żeby ją stworzyć!

Zapisz wszystkie te pomysły, nawet jeśli wiesz, że istnieje już aplikacja rozwiązująca ten problem, ponieważ, jak zobaczysz w kolejnym kroku, może pojawić się możliwość stworzenia lepszej aplikacji niż ta, która obecnie istnieje.

Pomysły na aplikacje – ulepsz aplikację


Technika nr 3: Ulepsz istniejącą aplikację
Czy korzystałeś z aplikacji i myślałeś: „Byłoby o wiele lepiej, gdyby to mogło zrobić X”? Jeśli tak, to jest to kreatywna iskra naprawdę dobrego potencjalnego pomysłu na aplikację!

Zawsze jest miejsce na poprawę, więc jeśli Twoim zdaniem jakiejś aplikacji bardzo brakuje przydatnej funkcji, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie jesteś jedyną osobą, która tak uważa.

Jeśli autor oryginalnej aplikacji nie aktualizuje jej na bieżąco i nie udoskonala, masz szansę stworzyć jeszcze lepszą aplikację.

Jednym ze sposobów, aby się przekonać, czy masz rację, jest sprawdzenie recenzji i ocen oryginalnej aplikacji.

Czy ludzie narzekają na to samo? Czy narzekają na coś innego? Czy autor aplikacji słucha opinii?

Jak zaraz zobaczysz, słuchanie opinii użytkowników i udoskonalanie aplikacji na ich podstawie jest prawdopodobnie jedyną siłą napędową sukcesu aplikacji.

Nieobecny autor aplikacji skazuje swoją aplikację na powolną śmierć z powodu odpływu użytkowników.

Następnym krokiem jest sprawdzenie pomysłu, aby upewnić się, że ma szansę odnieść sukces w sklepie z aplikacjami.


KROK 2

Przeprowadź badania rynku konkurencyjnego
Teraz musimy sprawdzić, czy problem rozwiązywany przez Twoją aplikację jest również rozwiązywany przez inne aplikacje.

**UWAGA** Jeśli powodem, dla którego tworzysz aplikację, jest chęć zdobycia doświadczenia w tym procesie (a nie chęć konkurowania z innymi ), możesz pominąć ten krok i przejść do następnego 🙂

Nie zniechęcaj się, jeśli zobaczysz inne aplikacje w App Store, które już rozwiązują ten sam problem, co Twoja aplikacja. Pamiętaj, co powiedziałem wcześniej, nie ma nowych pomysłów i zawsze jest miejsce na ulepszenia.

Właściwie, to może być dobra rzecz, ponieważ mówi ci, że twój pomysł jest wykonalny i jest na niego prawdziwe zapotrzebowanie. Dlatego jest konkurencja!

Kluczem jest odkrycie, W JAK DOBRZE zapotrzebowanie jest zaspokajane przez inne, istniejące aplikacje.

Istnieje prawdopodobieństwo, że aplikacje te są nieaktualne lub ich autor przestał je aktualizować.

 

Albo może żaden z nich nie spełnia oczekiwań odbiorców, którzy NAPRAWDĘ tego POTRZEBUJĄ i CHCĄ .
Przewiń oceny i recenzje wszelkich konkurencyjnych aplikacji, które znajdziesz. Zwróć uwagę na następujące kwestie:

Nazwa aplikacji
Zestaw funkcji
Schemat cenowy/monetyzacji
Wydawca aplikacji
Ostatnia aktualizacja
Oceny i recenzje
Pobieranie


Możesz chcieć utworzyć macierz lub arkusz kalkulacyjny, aby śledzić swoje wyniki. To badanie, które teraz wykonujesz, stworzy punkt wyjścia dla funkcji, które należy uwzględnić w swojej aplikacji i na których z nich skupić się w pierwszej kolejności .

Oto czego szukasz:

Nazwa aplikacji
To głównie w celach identyfikacyjnych, aby śledzić różne aplikacje, które będziesz sprawdzać. Niektórzy ludzie umieszczają słowa kluczowe również jako część nazwy aplikacji. Podczas przeglądania listy konkurujących aplikacji sprawdź, czy zauważysz jakieś konkretne słowa, które pojawiają się w tytule aplikacji i rozważ użycie takiego słowa kluczowego w tytule swojej aplikacji.

Zestaw funkcji
Wypisz wszystkie funkcje dla każdej konkurującej aplikacji. Zanotuj:

Jakie są podstawowe funkcje wszystkich konkurencyjnych aplikacji?
Jakie są cechy charakterystyczne dla każdej z konkurujących aplikacji?
Jakich funkcji może całkowicie brakować w którejkolwiek z istniejących aplikacji
Później, gdy przejrzymy recenzje, spróbujemy także sprawdzić, czy użytkownicy wspominają o konkretnych cechach, które lubią lub nie lubią.

Cena/monetyzacja
Czy jest to jednorazowa opłata za aplikację? Czy jest ona darmowa, ale w jakiś inny sposób monetyzowana? Powód, dla którego ważne jest, aby zwrócić na to uwagę, jest dwojaki:

Jak użytkownikom podoba się sposób monetyzacji? Na przykład niektórzy nienawidzą reklam i wolą zapłacić za aplikację niż mieć do czynienia z banerami reklamowymi w aplikacji.
Możesz potencjalnie monetyzować swoją aplikację inaczej. Na przykład, jeśli aplikacja jest dobra, ale zbyt droga, możesz znaleźć inne sposoby na monetyzację swojej aplikacji.
Wydawca aplikacji
Kto opublikował aplikację? Czy jest to osoba prywatna czy firma? (Czy też jednoosobowa firma?)

Chodzi o to, aby zobaczyć, z kim się mierzysz. Duże firmy mają duże budżety na zespoły marketingowe i często mają zespół ludzi pracujących tylko nad jedną aplikacją. Trudno byłoby konkurować bezpośrednio. Nie mówię, że nie należy konkurować, ale być może będziemy musieli mieć unikalny kąt widzenia w naszej aplikacji, zamiast próbować walczyć o funkcję po funkcji.

Jeśli jest to imię i nazwisko konkretnej osoby, to zazwyczaj chodzi o jedną osobę, co daje nam trochę pewności, jeśli planujesz zrobić to sam .

 

Czasami, jeśli wydawcą aplikacji jest nazwa firmy, może to być po prostu firma, którą dana osoba zarejestrowała. Odwiedź wymienioną stronę internetową firmy, aby dowiedzieć się, czy jest to pojedyncza osoba, czy duża firma.

Często otrzymasz odpowiedź, odwiedzając stronę kontaktową lub o nas. Jeśli na stronie o nas jest cały zespół lub jeśli na stronie kontaktowej jest adres budynku biurowego, prawdopodobnie jest to spora firma.

 

Ostatnia aktualizacja
Chcesz dowiedzieć się, jak dobrze ta aplikacja jest utrzymywana. Jeśli autor aplikacji nie aktualizował jej od dłuższego czasu, to masz szansę przejąć udział w rynku. Jeśli jednak autor często aktualizuje aplikację, to powinieneś o tym pamiętać, ponieważ ta aplikacja będzie aktywnie z Tobą konkurować.

 

Oceny i recenzje
Jak użytkownicy oceniają tę aplikację? Jeśli aplikacja jest źle oceniana, spróbuj dowiedzieć się dlaczego. Czy to brak funkcji? Czy aplikacja jest zepsuta? Ta wiedza pomoże Ci uniknąć tych pułapek.

 

Z drugiej strony, jeśli aplikacja jest wysoko oceniana, pobierz ją i wypróbuj samodzielnie, zwracając szczególną uwagę na zestaw funkcji i doświadczenie użytkownika. Będziesz chciał przejrzeć recenzje użytkowników, aby dowiedzieć się, dlaczego użytkownicy tak bardzo lubią tę aplikację. Pomoże Ci to w projektowaniu, planowaniu i ustalaniu priorytetów funkcji dla Twojej własnej aplikacji.

Niezależnie od tego, czy aplikacja jest oceniana źle czy wysoko, jest tu coś do nauczenia. Przejrzyj każdą recenzję i dowiedz się, co ludzie mówią i dlaczego. To bezcenna informacja zwrotna od użytkowników, za którą nie musiałeś płacić (w dolarach, krwi i potu), aby się jej dowiedzieć!

 

Pobieranie
Liczba pobrań aplikacji nie jest podana na liście aplikacji w App Store, ale istnieją narzędzia do „szpiegowania” aplikacji i uzyskiwania tych informacji jako szacunków. Na przykład SensorTower to jedno z takich narzędzi, które pozwala zobaczyć szacunkową liczbę pobrań aplikacji za darmo.

 

Na przykład, oto statystyki Netflixa :

Statystyki aplikacji Netflix iOS
Zweryfikuj swój pomysł
Z drugiej strony, jeśli nie ma dużej konkurencji dla pomysłu na twoją aplikację, może się okazać, że jest to na tyle nowy i nowatorski pomysł, że nikt wcześniej na niego nie wpadł lub po prostu nie jest wykonalny.

 

Zacznij od lekkiej dekonstrukcji swojego pomysłu, aby móc zwięźle przekazać komuś pomysł, odbiorców i cel aplikacji w 30 sekund. Następnie przećwicz wygłaszanie tej krótkiej prezentacji przed lustrem, aby czuć się komfortowo, mówiąc ją.

Byłoby smutne, gdyby ktoś odrzucił świetny pomysł na aplikację, ponieważ nie potrafi jej zrozumieć lub przekaz jest niejasny.

Gdy masz już jasny opis pomysłu na aplikację i przećwiczyłeś swoje wyjaśnienie, spróbuj przedstawić go swojej najbliższej rodzinie i znajomym. Ci ludzie nie zawahają się powiedzieć ci prawdy. Poproś ich, aby odegrali rolę adwokata diabła i spróbowali wytknąć dziury w twoim pomyśle na aplikację.

 

Może to odkryć coś, o czym nie pomyślałeś, albo zmusi cię do zajęcia się czymś, co zignorowałeś w swojej ekscytacji.

Jeśli po wykonaniu tego kroku czujesz, że Twój pomysł na aplikację jest dobry, przejdźmy dalej!

 

Im większej liczbie osób przedstawisz swój pomysł, tym lepiej. Nieznajomym, znajomym znajomych, osobom z Internetu itd. Nie bój się komunikować swojego pomysłu. Pamiętaj tylko o tej uwadze inwestora Shark Tank, Chrisa Saccy – „Pomysły są tanie, wykonanie jest wszystkim ”. Jeśli dotarłeś aż tutaj, zdecydowanie podchodzisz pragmatycznie do swoich celów, co jest dobrą rzeczą 🙂

„Pomysły są tanie, ale wykonanie jest wszystkim.” - Chris Sacca
 

KROK 3

Wypisz funkcje swojej aplikacji
Ta część jest bardzo fajna, bo możesz pomarzyć! Weź swój pomysł na aplikację i wyobraź sobie, jaka byłaby idealna wersja Twojej aplikacji.

Wizja niewątpliwie będzie ewoluować i zmieniać się w oparciu o rzeczywiste opinie użytkowników i testy, ale na razie nie ma granic. Spisz wszystko na papierze, zrealizuj swój pomysł i tchnij w niego trochę życia.

Jeśli chcesz, możesz również pomyśleć o tym, jak będziesz monetyzować aplikację. Zalecam jednak, aby nie było to głównym celem Twojego pomysłu na aplikację. Na początkowych etapach aplikacji, adopcja użytkownika jest zawsze ważniejsza.


Kiedy zajmowałem się doradztwem w zakresie oprogramowania, proces ten nazywano zbieraniem wymagań biznesowych i stanowił on najważniejszą fazę projektu, ponieważ pozwalał sprecyzować, czego chcą klienci.

W tej fazie usiedliśmy z interesariuszami i dopracowaliśmy każdy szczegół, a także udokumentowaliśmy go do granic możliwości. Jeśli w przyszłości pojawią się jakieś niejasności, będziemy mogli odwołać się do tego dokumentu i przejrzeć to, co zostało początkowo zrozumiane.

Teraz nie musisz być super rygorystyczny i szczegółowy w przypadku własnego pomysłu na aplikację, ale nadal dobrym pomysłem jest określenie ogólnego celu i strategii dla swojego pomysłu na aplikację tak dokładnie, jak to możliwe. Gdy już zaczniesz realizować, wszelkie zmiany, które chcesz wprowadzić, mogą potencjalnie oznaczać dużo zmarnowanej pracy i wysiłku.

Nie musisz decydować, ile ekranów będzie miała aplikacja ani co będzie na każdym ekranie; to jest na następny krok. Ale to, co chcesz wygładzić, to to, co użytkownik będzie mógł osiągnąć w aplikacji.

Na przykład, jeśli Twój pomysł na aplikację dotyczy aplikacji społecznościowej, możesz zacząć od napisania:

Użytkownicy będą mogli założyć konto.
Mogą utworzyć nowe konto, podając adres e-mail i hasło, lub zalogować się za pomocą kont na Facebooku, X i Google.
Użytkownicy będą mogli ustawić nazwę użytkownika, zdjęcie profilowe i krótką biografię.
W przypadku zdjęcia profilowego użytkownik powinien mieć możliwość wybrania istniejącego zdjęcia ze swojej biblioteki zdjęć lub zrobienia nowego za pomocą aparatu w aplikacji
Określ podstawowe funkcje MVP

MVP to koncepcja, którą pierwszy raz usłyszałem w książce The Lean Startup autorstwa Erica Riesa . Skrót ten oznacza „ minimalny produkt gotowy ” i chodzi o to, że lepiej najpierw wypuścić małą (ale wciąż użyteczną) wersję produktu, aby móc ją oddać w ręce prawdziwych użytkowników.

Pomoże Ci to uzyskać rzeczywiste opinie od prawdziwych użytkowników, co może pomóc Ci zrozumieć, czego ludzie naprawdę chcą.

Na podstawie tych opinii wypuszczasz aktualizację aplikacji, dodając do niej więcej funkcji, i ponownie przekazujesz ją użytkownikom w celu uzyskania ich opinii.

Powtarzasz ten cykl w kółko, aż w końcu trafiasz na produkt, który idealnie odpowiada potrzebom rynku.

Porównaj to z wydaniem mnóstwa pieniędzy i czasu na zbudowanie czegoś, a następnie w końcu to wypuszczenie… tylko po to, by dowiedzieć się, że ludzie tego nie chcą. Nigdy nie buduj w próżni.

Przyjrzyj się zatem wszystkim funkcjom, które zapisałeś i pomyśl, jak wyglądałaby uproszczona wersja 1. Upewnij się, że aplikacja nadal może być użyteczna dla odbiorców i rozwiązuje ogólny problem, ale nie ma (i nie powinna mieć) wszystkich bajerów dla fazy 1. Najprawdopodobniej bajery, o których pomyślałeś, mogą okazać się nie tym, czego potrzebowali Twoi użytkownicy.

Każda funkcja, która nie przyczynia się bezpośrednio do realizacji ogólnego celu aplikacji, może zostać uwzględniona w fazie 2. Wszystkie pozostałe niezbędne funkcje będą stanowić minimalny produkt gotowy do użycia!


KROK 4

Stwórz makiety projektowe swojej aplikacji
Teraz jesteś gotowy, aby zacząć myśleć o tym, jak zaprojektować aplikację, która jest intuicyjna i łatwa w użyciu. Co zobaczy użytkownik i w jaki sposób będzie on wchodził w interakcję z Twoją aplikacją, aby korzystać z jej funkcji?

Zazwyczaj zaczynam od ołówka i notatnika lub kartki papieru, ponieważ wszystko się zmienia i podczas rozwijania pomysłów powstaje sporo szkiców.


Ekrany główne
Czy możesz rozdzielić funkcjonalność swojej aplikacji na odrębne sekcje lub ekrany? Te wskazówki będą nieco ogólne, ponieważ tak naprawdę nie wiem, jaki jest Twój pomysł na aplikację, ale uważam, że najlepszym sposobem na to jest wyobrażenie sobie, że korzystasz z aplikacji.

 

Ile różnych sekcji ma sens, aby wyświetlić informacje, które chcesz zobaczyć?

Na przykład w przypadku aplikacji portfela akcji może być ekran listy obserwowanych akcji, inny ekran akcji w Twoim portfelu, ekran, który wyświetla szczegółowe informacje o konkretnej akcji i inny ekran do zarządzania ustawieniami aplikacji.
Gdy już będziesz mieć uczciwe pojęcie o ekranach, których będziesz potrzebować, przejdź do następnego kroku. Na tym etapie nie zrobisz tego w 100% dobrze i jest całkowicie normalne, że wprowadzasz zmiany w trakcie tego procesu projektowania!

 

Nawigacja za pomocą paska kart w aplikacji na iPhone'a
Z wytycznych Apple dotyczących interfejsu użytkownika
Główna nawigacja
Teraz, gdy znasz już główne sekcje aplikacji, zastanów się nad głównym mechanizmem nawigacji w aplikacji.

 

Czy będzie miał pasek zakładek na dole? A może będzie używał przesuwanego menu bocznego, aby poruszać się po różnych sekcjach aplikacji?

 

Radziłbym przyjrzeć się bliżej niektórym ulubionym aplikacjom i zwrócić uwagę na sposób, w jaki się po nich poruszasz.

Najlepszym rodzajem nawigacji jest taki, który wydaje się naturalny i intuicyjny. Jeśli musiałbyś myśleć o tym, jak coś znaleźć, to jest to problem.

Istnieje świetna książka na temat architektury informacji i użyteczności (nad czym właśnie pracujesz) zatytułowana Don't Make Me Think autorstwa Steve'a Kruga .

 

Czym jest użyteczność?
Definicja użyteczności
Z Wikipedia.org
Użyteczność to termin opisujący łatwość korzystania z produktu/usługi zgodnie z ich przeznaczeniem.

Jest to część szerszego tematu o nazwie User Experience (UX), który bada odczucia użytkownika wobec produktu podczas jego użytkowania.

 

Jako projektanci produktów (tak, aplikacje są uważane za produkty!) możemy wywołać zachwyt, podziw i satysfakcję u użytkownika poprzez sposób, w jaki zdecydujemy się zaprojektować naszą aplikację.

Na przykład możemy sprawić, by nasza aplikacja była intuicyjna w obsłudze, dzięki czemu użytkownik będzie mógł w pełni wykorzystać jej potencjał bez konieczności wysiłku, a także możemy ukryć małe, nieoczekiwane animacje, aby zadowolić użytkownika.

Na tym etapie procesu tworzenia aplikacji skupiamy się na maksymalizacji użyteczności i uczynieniu aplikacji tak łatwą w użyciu, jak to możliwe. Sprowadza się to do decydowania, co wyświetlać na każdym ekranie i jak rozmieścić elementy interfejsu użytkownika na ekranie.

Jest tak wiele rzeczy, które trzeba zrobić, aby zaprojektować aplikację zoptymalizowaną pod kątem użyteczności. Na przykład wyobraź sobie, że trzymasz telefon w jednej ręce i próbujesz nacisnąć przycisk w pobliżu górnej części ekranu… Twój kciuk nie sięga tak daleko!

To jest przykład rzeczy, o których należy pamiętać podczas projektowania interfejsu użytkownika.

Moja rada? Poświęć kilka godzin na czytanie o podstawach użyteczności, a potem działaj. Apple Human Interface Guidelines to świetne miejsce na początek.

Nie będzie idealnie przy pierwszej próbie. Gdy już oddasz swoją aplikację w ręce prawdziwych użytkowników, otrzymasz mnóstwo uzasadnionych i praktycznych opinii.

Na tym etapie jedyne, co możesz zrobić, to starać się postępować zgodnie z najlepszymi praktykami UX.

 

Sekwencja wdrażania
Sekwencja wdrażania aplikacji
Koncepcja wdrażania aplikacji autorstwa Lany
Jeszcze trochę za wcześnie, ale pamiętaj, że możesz potrzebować krótkiego samouczka dotyczącego korzystania z aplikacji.

Jeśli więc Twoja aplikacja jest szczególnie złożona, możesz w pewnym stopniu oprzeć się na sekwencji wprowadzającej, aby edukować użytkownika.

 

Narzędzia projektowe
Jeśli chodzi o pisanie ołówkiem i papierem, jest wiele narzędzi, których można używać zamiast ołówka i papieru (nie ma w tym nic złego; ja uwielbiam wykonywać ten proces w wygodnym fotelu z notatnikiem i długopisem).

Jeśli jednak wolisz stworzyć makietę cyfrowo, możesz skorzystać z następujących narzędzi cyfrowych:

 

Sketch to standard branżowy w projektowaniu i prototypowaniu aplikacji mobilnych. Projektowanie oparte na wektorach oznacza, że ​​Twoja grafika może być skalowana do dowolnego rozmiaru bez utraty jakości. Jest to bardzo ważne, zwłaszcza przy różnych rozmiarach ekranów urządzeń w dzisiejszych czasach. Jedynym minusem jest to, że Sketch jest tylko dla komputerów Mac.


Figma

Uważam, że Figma jest bliskim odpowiednikiem Sketcha z pewnymi zaletami. Figma jest oparta na przeglądarce, co oznacza, że ​​można jej używać na komputerach PC lub Mac. Figma oferuje świetne funkcje współpracy dla zespołów. Figma jest bezpłatna i musisz zapłacić tylko wtedy, gdy chcesz korzystać z wyżej wymienionych funkcji współpracy. Obejrzyj mój film powyżej, aby rozpocząć korzystanie z tego narzędzia!


Studio InVision

InVision Studio to nowsze narzędzie w porównaniu do Sketch i Figma, ale niektóre prototypy, które widziałem, wychodzące z tego narzędzia, były bardzo przekonujące. Na PC i Mac.

Framer X to kolejne narzędzie do prototypowania, które wydaje się naprawdę łatwe w użyciu.

 

Moja rekomendacja:

Polecałbym najpierw sprawdzić Figmę , ponieważ jest darmowa i bardzo wydajna jak na swoją cenę. Sketch będzie miał największe wsparcie pod względem szablonów, wtyczek, samouczków i wszystkiego innego. Jednak Figma jest uważana za równoważną, więc większość produktów innych firm obsługuje zarówno Sketch, jak i Figmę.


KROK 5

Stwórz projekt graficzny swojej aplikacji
Teraz nadszedł czas, aby tchnąć życie w Twoją aplikację, poprzez zaprojektowanie dokładnego wyglądu Twojej aplikacji.

To trochę jak broszury przedbudowlanych apartamentowców, pokazujące koncepcję ich wyglądu po wybudowaniu.
Tworzysz projekt graficzny, który:

Reprezentuje wygląd produktu końcowego
Można go używać w prezentacjach, aby sprzedać go potencjalnym inwestorom lub partnerom
Programiści mogą używać go do integrowania zasobów graficznych z projektem
Interfejs użytkownika i doświadczenie użytkownika (UI/UX) aplikacji będą w ogromnym stopniu uzależnione od pracy wykonanej na tym etapie.

 

Dlatego też, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja aplikacja wyglądała elegancko i profesjonalnie, polecam skorzystanie z pomocy profesjonalnego grafika, który ma doświadczenie w projektowaniu interfejsów użytkownika aplikacji.


Jednak, jak ze wszystkim, zawsze są jakieś opcje.

Oto kilka sposobów na zaprojektowanie aplikacji:

Zatrudnij profesjonalnego projektanta, który stworzy dla Ciebie projekt aplikacji. Możesz skorzystać z witryn takich jak Upwork i Toptal , aby znaleźć freelancera. Jednak ja lubię przeglądać Dribbble , Behance i Pinterest w poszukiwaniu projektów UI i aplikacji, które mi się podobają. Kiedy znajdę projekt, który naprawdę mi się podoba, sprawdzam profil projektanta i sprawdzam, czy wykonuje jakieś prace projektowe jako freelancer.
Poszukaj partnera, który jest projektantem z doświadczeniem w projektowaniu aplikacji mobilnych. Jeśli znasz kogoś z branży technologicznej, zapytaj go, czy zna projektantów, którzy chcieliby popracować na boku. Możesz również uczestniczyć w lokalnych spotkaniach , aby poznać projektantów lub osoby, które mogą kogoś znać.
Użyj gotowych szablonów aplikacji . Niektóre witryny sprzedają projekty aplikacji, które możesz kupić, a następnie dostosować lub zapłacić komuś za dostosowanie ich dla Ciebie. Będzie to o wiele tańsze niż zatrudnienie projektanta, który stworzy dla Ciebie niestandardowy projekt aplikacji, ale pamiętaj, że Twoja aplikacja może wyglądać jak inna istniejąca aplikacja, która używa tego samego szablonu, który kupiłeś. Sprawdź te zasoby: Material Design Kit.


Naucz się tworzyć własne projekty aplikacji. Jeśli lubisz projektowanie, możesz zakasać rękawy i nauczyć się, jak samemu zaprojektować aplikację! Jednak bądź ostrożny, że może minąć trochę czasu, zanim będziesz w stanie stworzyć coś przyzwoitego! Gorąco polecam Design+Code , aby nauczyć się, jak projektować własne aplikacje.
Gdy już zaprojektujesz swoją aplikację, możesz przejść do jej tworzenia. Osobiście jednak wolę najpierw stworzyć plan marketingowy aplikacji.

Możesz również skorzystać z naszej oferty tworzenia aplikacji mobilnych firmy TG coders.


KROK 6

Utwórz plan marketingowy aplikacji
W sklepie iOS App Store jest prawie 2 miliony aplikacji. Aby mieć pewność, że Twoja aplikacja zostanie zauważona, musisz mieć plan, aby ją wypromować wśród właściwej grupy odbiorców.

Obecnie wiele prac marketingowych wykonuje się przed uruchomieniem aplikacji! Na przykład standardową praktyką jest obecnie tworzenie listy e-maili przed uruchomieniem, a także korzystanie z płatnego marketingu w celu promowania aplikacji.


Oto lista strategii marketingowych aplikacji, które możesz wdrożyć przed i po premierze, aby mieć pewność, że zaprezentujesz się jak najlepiej!

Rzeczy, które możesz zrobić przed opublikowaniem aplikacji:

Zbuduj stronę docelową dla swojej aplikacji i zbuduj listę e-maili przed uruchomieniem : Ważne jest, aby mieć stronę docelową dla swojej aplikacji, aby ludzie mieli gdzie się udać, aby dowiedzieć się więcej o Twojej aplikacji. Upewnij się, że dodajesz wezwanie do działania, aby ludzie zapisali się na listę e-maili przed uruchomieniem, aby otrzymywać powiadomienia o uruchomieniu aplikacji. Aby zacząć zbierać adresy e-mail za darmo, zarejestruj się w usłudze e-mail z hojnym bezpłatnym poziomem, takim jak Mailchimp . Jeśli chodzi o tworzenie strony docelowej, nie musisz umieć kodować. Istnieje mnóstwo kreatorów stron docelowych typu „przeciągnij i upuść”, takich jak Leadpages lub Unbounce . W rzeczywistości Mailchimp również ma jeden za darmo .
Dołącz zestaw medialny dla swojej aplikacji : Ten jest często pomijany. Zestaw medialny to po prostu pakiet zawierający kluczowe informacje o Twojej aplikacji i wszystkie loga dla Twojej aplikacji. Ułatwia życie dziennikarzom, którzy chcą pisać o Twojej aplikacji, a kto nie chciałby mieć więcej prasy? Po prostu utwórz go i dodaj do niego link ze strony docelowej swojej aplikacji.
Dokumentuj swoją podróż : Uwielbiam to, ponieważ jest tak organiczne . Publicznie dokumentuj swoją podróż, podczas gdy tworzysz swoją aplikację! Niezależnie od tego, czy sam jesteś programistą, czy nie. Ludzie są zainteresowani śledzeniem i słuchaniem, jak to jest tworzyć aplikację! Budujesz publiczność za darmo, po prostu dzieląc się swoimi historiami, wyciągniętymi wnioskami i postępami. Kiedy Twoja aplikacja zostanie uruchomiona, będziesz mieć publiczność, która będzie ją wspierać od razu.
Upewnij się, że znasz App Store Optimization (ASO) : Jeśli ten termin nie jest Ci znany, odnosi się on do optymalizacji słów kluczowych, tytułów i opisów Twojej oferty w App Store. Całą swoją edukację w zakresie ASO zdobyłem od Steve'a Younga .
Rzeczy, które należy zrobić po uruchomieniu aplikacji:

Napisz komunikat prasowy dla swojej aplikacji : Są one stosunkowo tanie i mogą przyciągnąć uwagę niektórych internetowych serwisów informacyjnych i magazynów. Oto świetny przewodnik, jak napisać komunikat prasowy dla swojej aplikacji .
Rozważ płatny marketing : Jeśli masz trochę budżetu na marketing, płatny marketing może naprawdę dać Twojej aplikacji zastrzyk energii. Niestety, istnieje tak wiele różnych rodzajów płatnego marketingu, że może to być przytłaczające. Omówię najskuteczniejsze płatne strategie później w tym artykule.
Wyślij e-mail do swojej listy e-maili przed uruchomieniem : Po uruchomieniu nie zapomnij dać znać wszystkim! Wyślij e-mail do swoich subskrybentów i zaktualizuj swoją publiczność!
Działaj i rozgłaszaj : Bez względu na to, w jakiej niszy znajduje się Twoja aplikacja, znajdź odpowiednie fora, grupy/strony na Facebooku, subreddity itp., aby promować swoją aplikację! Nie dołączaj po prostu i nie zaczynaj promować; jeśli to zrobisz, prawdopodobnie zostaniesz zbanowany. Zamiast tego dołącz do dyskusji i wspomnij o swojej aplikacji, gdy jest to istotne i może pomóc ludziom. Oto coś jeszcze lepszego: podziel się swoją historią rozwoju aplikacji w tych odpowiednich grupach, a zyskasz głodną publiczność czekającą na premierę Twojej aplikacji!
Zapoznaj się z harmonogramem wprowadzania aplikacji na rynek , aby dowiedzieć się, kiedy zoptymalizować ją w sklepie z aplikacjami, kiedy zaproponować Apple możliwość dodania funkcji i kiedy opublikować komunikat prasowy.


KROK 7

Zbuduj aplikację za pomocą jednej z tych opcji
To jest etap, w którym faktycznie ożywiasz swoją aplikację z dokumentu projektu i wymagań, który stworzyłeś w poprzednich krokach. A tak przy okazji, to jest etap, na który jestem podekscytowany ! Zaraz stworzysz coś namacalnego 🙂


Podobnie jak w poprzednich krokach, masz kilka opcji, aby stworzyć swoją aplikację. Jeśli jesteś ciekaw, ile każda z tych opcji może kosztować , sprawdź to tutaj :

Naucz się kodować i budować samemu : To najbardziej czasochłonna opcja, ale zdobędziesz cenną i pożądaną umiejętność , aby budować własne aplikacje lub zdobyć pracę jako programista. Jeśli ta opcja Ci odpowiada, sprawdź nasze bezpłatne zasoby, aby rozpocząć naukę programowania iOS i dowiedzieć się, jak zacząć .
Zatrudnij freelancera : Jeśli bardziej interesuje Cię biznesowa strona rzeczy, inwestowanie czasu w naukę kodowania może nie być mądrym posunięciem. Zamiast tego zainwestuj środki w zatrudnienie kogoś, kto zbuduje dla Ciebie aplikację. Sprawdź strony takie jak Freelancer.com lub Upwork.com .
Zatrudnij firmę zajmującą się tworzeniem aplikacji : Różnica polega na tym, że firma zajmująca się tworzeniem aplikacji zapewni usługi konsultingowe i zarządzania projektami, podczas gdy freelancer będzie oczekiwać od Ciebie wskazówek. Jednak zatrudnienie firmy będzie kosztować znacznie więcej niż praca z freelancerami.
Współpracuj z programistą : Inną opcją jest znalezienie programisty, z którym można współpracować. Problem polega na tym, że naprawdę trudno znaleźć chętnego partnera, chyba że masz udokumentowane udane osiągnięcia w zakładaniu firm (ponieważ tak wiele osób szuka partnerów technicznych).
Użyj kreatora aplikacji : Jeśli szukasz sposobu na stworzenie aplikacji bez kodowania, to jest to dla Ciebie. Istnieją usługi, w których możesz uzyskać aplikację, wybierając szablon i dokonując wyborów kosmetycznych, aby go zmienić. Zazwyczaj te platformy pobierają miesięczną opłatę za utrzymanie aplikacji w działaniu. Sprawdź ten przewodnik, aby uzyskać listę kreatorów aplikacji .
Kup szablon aplikacji i dostosuj go (lub zapłać komuś) : W przypadku tej opcji kupujesz wstępnie spakowany kod, który zawiera podstawową funkcjonalność, której będziesz potrzebować (jeśli znajdziesz szablon zbliżony do swojego pomysłu na aplikację). Te szablony są zazwyczaj jednorazową opłatą, a następnie możesz zatrudnić freelancera, aby go dostosować lub nauczyć się programowania i dostosować go samodzielnie (skorzystaj z mojego przewodnika, jak kodować aplikację dla początkujących !).
Gdy Twoja aplikacja jest już zbudowana, praca nie jest skończona! Czas przetestować aplikację pod kątem błędów i pomyłek. W rozwoju oprogramowania „błąd” to coś, co powoduje, że aplikacja nie działa zgodnie z oczekiwaniami.

Chcesz rozwiązać jak najwięcej krytycznych błędów przed uruchomieniem, ponieważ pierwsze wrażenie użytkownika jest bardzo ważne. Jeśli Twoja aplikacja ulegnie awarii lub przestanie działać, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik od razu ją odinstaluje.


KROK 8

Prześlij swoją aplikację do App Store
Oto ekscytująca część! W końcu jesteś gotowy, aby uruchomić swoją aplikację na iPhone'a w App Store, aby miliony ludzi mogły pobrać Twoje dzieło!

Pozostaje jeszcze jedna przeszkoda do pokonania – Zespół Certyfikacji Aplikacji Apple.

E-mail od Apple informujący o zatwierdzeniu mojej aplikacji
Moja aplikacja została zatwierdzona tego samego dnia, w którym została poddana przeglądowi
Oto jak to działa:

Upewnij się, że Twoja aplikacja spełnia wymagania : sprawdź ją pod kątem zgodności z wytycznymi App Store . Najpierw popraw wszystko, co trzeba.
Wypełnij metadane swojej aplikacji : App Store Connect to strona internetowa, na której możesz utworzyć listę swojej aplikacji i wypełnić wszystkie ważne szczegóły, takie jak tytuł, opis, słowa kluczowe i inne. Ustawisz również zrzuty ekranu i wszelkie filmy podglądowe, które chcesz dodać.


Prześlij swoją aplikację z Xcode : do App Store Connect. Z Xcode pakujesz swój projekt i wysyłasz kod do App Store Connect w ramach listy aplikacji, którą właśnie utworzyłeś.


Wróć do App Store Connect i prześlij swoją aplikację do sprawdzenia . Teraz, gdy metadane i kod Twojej aplikacji są już uporządkowane i gotowe, czas dodać notatki dla recenzenta i przesłać aplikację do Zespołu Certyfikacji Aplikacji.
Czekaj z niecierpliwością na odpowiedź : Tak, to prawda... musisz poczekać, aż ktoś ręcznie sprawdzi aplikację, którą przesłałeś! Sprawdzą Twoją aplikację pod kątem wytycznych App Store (dobrze, że sprawdziłeś to w kroku 1!) i czy Twoja aplikacja nie zawiesza się ani nie zapewnia negatywnych wrażeń użytkownika.


Zostań zatwierdzony! W ciągu około 2-3 dni otrzymasz zatwierdzenie lub odrzucenie. Jeśli otrzymasz odrzucenie, nie martw się. To zdarza się każdemu z nas. Musisz po prostu naprawić to, co im się nie podobało i ponownie przesłać! Jeśli otrzymasz zatwierdzenie, to czas świętować!
Gdy dojdziesz do tego kroku, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, który wyjaśnia, jak przesłać swoją aplikację do App Store !


KROK 9

Reklamuj swoją aplikację, aby uzyskać maksymalną widoczność
Oprócz realizacji planu marketingowego możesz skorzystać z poniższych skutecznych strategii marketingu aplikacji .


Zostań wyróżniony przez Apple w App Store : Jeśli ci się uda, wygrasz w wielkim stylu . Chociaż nie ma gwarantowanego sposobu, aby to zrobić, są rzeczy, nad którymi masz kontrolę, aby zmaksymalizować swoje szanse!
Uruchom kampanię płatną na darmową : Jeśli Twoja aplikacja jest płatna, udostępnienie jej bezpłatnie na krótki okres i rozpowszechnienie informacji w tym czasie może wygenerować góry pobrań. Oto studium przypadku , w którym jedna z tych kampanii wygenerowała 100 tys. pobrań!


Zwiększ swoją grę ASO (optymalizacja sklepu z aplikacjami) : ASO nie kończy się, gdy Twoja aplikacja zostanie uruchomiona! Nadal możesz wpływać na odkrywanie swojej aplikacji w App Store, modyfikując metadane aplikacji. Skorzystaj z tej strategii optymalizacji sklepu z aplikacjami 5x, aby uzyskać najlepsze wskazówki, jak to zrobić.


Marketing influencerów : To zaskakująco świetna strategia dla aplikacji! Znajdź influencerów, którzy mają odbiorców pasujących do grupy docelowej Twojej aplikacji i zapytaj ich, czy mogą zrobić okrzyk lub wzmiankę o Twojej aplikacji. Podadzą Ci kilka cen, a Ty możesz zacząć od tego. Oto świetny przewodnik wideo, jak wybrać odpowiedniego influencera, z którym będziesz promować swoją aplikację.

 

KROK 10

Ulepsz swoją aplikację dzięki opiniom użytkowników
Kluczem do sukcesu aplikacji jest ciągłe doskonalenie!

Gdy Twoja aplikacja trafi w ręce prawdziwych użytkowników, zaczniesz otrzymywać opinie zwrotne.

Niektóre dobre, niektóre złe.

 

Przyjmij krytykę pozytywnie i bądź wdzięczny, że ktoś chce ci powiedzieć, jak możesz się poprawić, ponieważ jeśli ktoś zabiera głos, prawdopodobnie jest więcej użytkowników, którzy czują to samo, ale nie są skłonni mówić.

Pokaż użytkownikom, że nie porzucasz swojej aplikacji po jej uruchomieniu.

Pokaż im, że stale udoskonalasz aplikację, poprawiasz błędy, wprowadzasz nowe funkcje i aktualizacje aplikacji.

 

Z czasem prześcigniesz inne aplikacje mobilne w swojej niszy, które tego nie robią!

 

Poproś użytkowników o wystawienie oceny za pomocą wyskakującego okienka

SKStoreReviewController to narzędzie firmy Apple, które możesz dodać do swojej aplikacji. Pomaga Ci zbierać opinie, zachęcając użytkownika do przesłania oceny i opinii o Twojej aplikacji w App Store. Instalacja jest naprawdę prosta, więc nie ma powodu, aby tego nie robić!

 

Chcesz, aby profesjonaliści stworzyli Twoją aplikację mobilną? Poznaj naszą ofertę w zakresie tworzenia aplikacji mobilnych lub uzyskaj darmową wycenę swojego projektu już dziś! Powierz swój projekt specjalistą TG Coders od tworzenia dedykowanych aplikacji mobilnych i weebowych.

Inne tematy które mogą Cię zaciekawić

Masz pytania
lub potrzebujesz wyceny?

Skontaktuj się

Używamy najlepszych technologii popartych wieloletnim doświadczeniem w celu zapewnienia najwyższej klasy rozwiązań informatycznych i teleinformatycznych.