Wczytywanie...

Wróć spowrotem

Case Study - Jak Tinder stał się tak popularny?

4 kwietnia 2021 18:45
Autor: Magdalena Wielgosz
Big Drop’s Best: Aaron, Vice President

W tym artykule przedstawimy jak Tinder stał się tak popularny i jak to się stało że osiągnął tak globalne zasięgi na całym świecie.

Tej aplikacji nie trzeba przedstawiać. Nasze studium przypadku dotyczy Tindera, kolejnego startupu , który rozpoczął się w akademikach! Możesz nie wiedzieć, że gdyby nie ścisłe wytyczne Apple dotyczące sklepu z aplikacjami, Tinder nigdy by się nie powstał. Widzisz, zespół założycielski Tinder (nie będę wchodził w nazewnictwo nazwisk, ponieważ było wiele sporów o to, kto jest założycielem, a kto nie ... między innymi), studenci w USC w tym czasie pracowali na pełnych obrotach w inkubatorze aplikacji lojalnościowej do obsługi kart kredytowych o nazwie Cardify. Wydanie Cardify zostało opóźnione przez proces zatwierdzania App Store, więc zespół poświęcił trochę czasu na dopracowanie koncepcji hackathonu: Matchbox… który teraz znamy jako Tinder.

Tinder osiągnął 15 000 użytkowników w ciągu tygodnia od uruchomienia! Przejdźmy od razu do tego, jak zdobyli pierwszych 15 tys. Użytkowników.

Nudne rzeczy:

Teraz brzmi to trywialnie, ale w 2012 roku posiadanie FB jako jedynej opcji rejestracji było jednym z głównych powodów niezłomnej trajektorii wzrostu Tindera. Większość aplikacji randkowych wymagałaby od użytkowników wypełniania długich kwestionariuszy dotyczących siebie i swoich nawyków, tracąc klientów, zanim jeszcze mieliby szansę zapoznać się z Twoim produktemWiele osób nie chce poświęcić 20 minut na wypróbowanie nowej aplikacji, ale ci sami ludzie mogą poświęcić 10 sekund na rozpoczęcie i sprawdzenie, o co w tym wszystkim chodzi.

Ciekawsze rzeczy:

Tinder jako lista gości na przyjęcia akademickich organizacji.

Oto jak to się stało. Zespół z Tindera (który był w wielu akademickich organizacjach) chodził po kampusie i wystawiał wszystkie żeńskie stowarzyszenia w których odbywały się imprezy. Nie było oficjalnej listy gości, ale wszyscy musieli pobrać aplikację Tinder i pokazać ją bramkarzowi, zanim będą mogli wejść na zabawę. Oczywiście te sponsorowane imprezy odbywały się we współpracy z najfajniejszym bractwem w kampusie

Braterskie wspólnoty

Współzałożyciele Tindera mogli następnie mogli zadbać o drugą cześć użytkowników. Chodzili do odpowiedniego bractwa - otwierali aplikację i pokazywali że wszystkie urocze dziewczyny… były na ich pokładzie!

Więcej promotorów, więcej imprez na boiskach, więcej dziewczyn, więcej facetów!

To wszystko, na czym się skupili. Przy ograniczonych zasobach i ograniczonym czasie jedną z najlepszych decyzji, które Tinder podjął wcześnie, było skupienie się na jednym kanale pozyskania. Gdy strategia zadziałała, zatrudnili kilka osób w różnych kampusach na podstawie kontraktu, przeszkolili ich, jak rzucać bractwem i pozwalać, aby koło zamachowe obracało się mocno.

Kiedy wiedzieli, że przedsięwzięcie odniesie sukces?

Stało się to mniej więcej w styczniu. Odbieraliśmy się na kampusach uniwersyteckich, potem wszyscy wrócili do domu i opowiedzieli o tym swoim kuzynom, starszym braciom i przyjaciołom, i nagle Tinder zaczął rosnąć jak wirus.

Podróż od małego do wielkiego

Gdy Tinder odniósł sukces na niektórych rynkach (w niektórych obszarach), zaczął kierować reklamy do znanych osób i celebrytów, aby naśladować wzrost na kampusach uniwersyteckich, w większej skali. Ta strategia docierania do kluczowych osób mających wpływ pomogła im szybko się rozwinąć i pozwoliła im na tworzenie samopodtrzymujących się sieci, zanim została stopniowo wprowadzona w sposób naturalny do innych grup demograficznych.

Tinder nie wyrzucał reklam na Facebooku i nie korzystał z masowych list e-mailowych studentów, które im oferowano. Zrozumieli, że istnieje ogromna różnica między osobą, która pobiera aplikację, ponieważ znalazła ją w reklamie, a następnie nigdy jej nie użyje, a osobą, która pobrała aplikację, ponieważ jej znajomy miał z nią świetne doświadczenie i powiedział im o tym. Pomogło im to w znalezieniu „właściwych” osób korzystających z Tindera. Jedyny raz, kiedy faktycznie próbowali wejść na rynek poprzez płatną reklamę, miał miejsce w Turcji, co zakończyło się w dużej mierze niewypałem, ponieważ ich użytkownicy cytowali „inaczej” niż użytkownicy pozyskani w sposób organiczny. Ponadto skupienie się na rozwoju organicznym pomogło im również skupić się na swoich głównych użytkownikach i udoskonalić swój produkt, tak aby był to jeden, którego ludzie chcieliby wystarczająco podzielić się ze znajomymi.

Inne tematy które mogą Cię zaciekawić

Masz pytania
lub potrzebujesz wyceny?

Skontaktuj się

Używamy najlepszych technologii podpartych wieloletnim doświadczeniem w celu zapewnienia najwyższej klasy rozwiązań infomatyzcznych i teleinfomatycznych.